تغییر اندازه‌ی یک سطر یا ستون در اکسل

تغییر اندازه‌ی یک سطر یا ستون در اکسل

تغییر اندازه‌ی یک سطر یا ستون

ممکن است بخواهید همه یا بعضی از ستون‌ها یا سطر‌های داخل صفحه را به یک اندازه‌ی خاص (فارغ از مقدار داده‌ها) تغییر دهید. خوشبختانه تغییر طول و عرض سطر‌ها یا ستون‌ها ساده است و به دو روش انجام می‌گیرد.

اول از همه، روی سطر یا ستون مورد نظر خود کلیک راست کنید. سپس گزینه‌ی Column Width یا Row Width را انتخاب نمایید. در پنجره‌ی کوچکی که باز می‌شود، طول یا عرض کنونی را مشاهده خواهید کرد. حالا کافیست این عدد را با عدد مورد نظر خود تغییر دهید و سپس گزینه‌ی OK را بزنید.

 

روش دیگر این است ابتدا سطر یا ستون مورد نظر خود را انتخاب کنید. ماوس را روی مرز آن ببرید تا اینکه نشانگر تبدیل به یک فلش شود. به محض مشاهده‌ی تغییر در نشانگر، کلیک چپ را نگه دارید و آن را به اندازه‌ی که می‌خواهید به سمتی که مد نظرتان است بکشید. برای درک بهتر موضوع گیف پایین را ببینید:

 

در اکسل ۹۸ دنبال کنید

 

تنظیم اندازه با توجه به مقدار داده‌ها

برای این کار چند کلیک ساده کافیست. اول کل صفحه را انتخاب کنید. برای این کار از گوشه‌‌ی بالا و سمت چپ صفحه، مثلث بالای A و ۱ را انتخاب کنید.

سپس نشانگر ماوس را مثل تصویر زیر، روی خط میان دو ستون نگه دارید تا نشانگر ماوس به فلشی چهار جهته تغییر شکل دهد. سپس همانجا دو بار کلیک کنید. کار مشابه را برای سطر‌ها هم انجام بدهید. این گزینه به طور خودکار اندازه‌ی همه‌ی سطر‌ها و ستون‌ها را با توجه به داده‌هایی که درون‌ آن قرار دارد، تنظیم می‌کند.

 

قالب بندی

اکسل روش‌های زیادی برای قالب بندی صفحات در اختیارتان قرار می‌دهد، از پایه‌ای ترین روش‌ تا پیشرفته‌ترین آنها. اما از آنجا که این آموزش برای افراد مبتدی آماده شده، فقط به مواردی از روش‌های قالب بندی اشاره می‌کنیم که بیشتر از سایرین کاربردی هستند.

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید




0